Най-важната част от непрекъсваемостта на бизнеса – вашите служители и тяхната експертиза

Най-важната част от непрекъсваемостта на бизнеса – вашите служители и тяхната експертиза

Това споделя Иво Сладолиев – старши регионалният мениджър за Централна Европа на VMwarе за предизвикателствата на модела “работа от вкъщи” и по-добрите решения на компаниите

Пандемията COVID-19 се разпространява по целия свят и всички се опитваме да се адаптираме и да се приспособяваме към непрекъснато променящата се ситуация. Затворени училища и офиси, социална изолация – това се превърна в предпочитана среда, а често тя е и задължителна. Да продължиш дейността си в такава среда е предизвикателство, но това е абсолютно необходимо и жизненоважно за обществото.
Осъществяването на бизнеса по обичайния начин вече не е възможно. Трябва да се подготвим за работата тук и сега, като гледаме в перспектива за осъществяване на дейността си по този начин, при това за бизнес организации с всякакви размери от всички икономически сектори.

От сега нататък ще обсъждаме как технологията може да помогне на организациите да поддържат темпото, като се грижат за най-голямата си сила – хората, и натрупаните от тях знания и опит.

Във време на глобални изпитания често се случват две неща. Първо, склонни сме да се обединяваме като общество, за да се изправим заедно срещу тези предизвикателства. Сближаваме се със семейството и приятелите, уповаваме се на своята вяра. Променяме житейските си приоритети около нещата, които наистина имат стойност. И второ, създаваме нови инструменти, за да се справим с трудностите, тъй като “изобретенията са предизвикани от дадена необходимост”.

Днес сме изправени пред пандемия, която принуди компаниите и организациите да преосмислят своите стратегии за непрекъсваемостта на бизнеса. Преди години продавах софтуер за възстановяване след бедствия и аварии. Често влизахме в дискусии за времето на престой на бизнеса. Клиентите искаха да знаят как могат да “подновят дейността си” след подобно събитие? Компаниите искаха да се уверят, че техните данни са копирани изцяло от първичните на вторичните центрове за данни, така че в случай на бедствие да не ги загубят. Те се стремяха всичките им системи да са винаги работоспособни, да знаят, че техните бизнес данни ще оцелеят, ако например има наводнение или торнадо в първичния център за данни. Времената се промениха, с тях се промениха и предизвикателствата. Сега искаме да гарантираме оцеляването на нашите служители и бизнеси. Нуждаем се от нови начини да се справим пълноценно с непрекъсваемостта на бизнеса, а не само от гледна точка на данните.

Предвид глобалния фокус върху пандемията COVID-19, не е странно, че бизнес лидерите са в паника. Не е чудно, че пазарите са стресирани. Намираме се в предизвикателни времена. Много компании знаят, че не са подготвени, че не са установили необходимите мерки, за да осигурят непрекъсваемост на бизнеса. В такива моменти си спомням един цитат на Мартин Лутер Кинг: “Изправени сме пред факта, че бъдещето е днес. Сблъскваме се с жестокия натиск на настоящето. В тази разгръщаща се главоблъсканица на живота и историята съществува понятието “твърде късно”. Не е време за апатия или самодоволство. Време е за енергични и категорични действия.”

Променящото се естество на работата

Сега, заради тревогите, свързани с коронавируса, и въведените мерки за социална изолация, ще разберем кои обичайни срещи всъщност могат да са заменени от едно бързо електронно писмо. Има потенциал служителите, работещи с информация, да станат много по-ефективни. За невероятно кратък период от време компаниите смениха модела за работното място от “трябва да се работи само в офиса” с диаметрално противоположния – “ще се работи от вкъщи и дори не си помисляйте да влизате в офиса”. Не всички компании бяха подготвени за бързо преминаване към дистанционна работа. Но ще се наложи те да планират все повече подобни ситуации.

Целият материал може да прочетете ТУК

Публикувано на capital.bg /съдържание от VMware/

НОВИНИ

СЪБИТИЯ

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!